Blogmas 2017 ~ #2 Piszemy świąteczne kartki

by - 13 grudnia


Witajcie.

Pamiętacie czasy, gdy nie wysyłało się życzeń smsem bądź e-kartkę mailem, tylko leciało się na pocztę, stało w kilometrowej kolejce i kupowało znaczek by wysłać kartkę świąteczną? Zamierzchłe czasy..choć ja je pamiętam. 

W ramach wyzwania #blogmas2017 mamy za zadanie wykonać kartki świąteczne, a następnie chętne osoby wysyłają je do dwóch osób biorących udział w akcji. Świetna sprawa! Ja do tej pory mam koleżankę, z którą co roku, na każde święta wysyłamy sobie życzenia pocztą. Ba! Czasem to nawet listy do siebie piszemy (to dopiero jest coś!)

Wracając do wyzwania, chciałam Wam zaprezentować jak w prosty, niedrogi sposób, możemy wykonać kartki świąteczne.

1. KARTKA ŚWIĄTECZNA Z RENIFEREM

Co potrzebujemy:
  • kartkę papieru o grubszej gramaturze (ja akurat miałam w domu granatową, więc ją wykorzystałam),
  • czerwony guzik średniej wielkości,
  • czarny pisak,
  • nożyczki,
  • klej,
  • wydrukowany napis świąteczny (znajdziemy ich pełno, choćby na pintereście).

Wykonanie:
  1. Kartkę złóż na pół i odetnij nadmiar kartki (tak na prawdę jaki będzie miała ona rozmiar zależy tylko od nas).
  2. Mniej więcej na środku przyklejamy czerwony guzik, który będzie nam robił za nos renifera.
  3. Czarnym pisakiem domalowujemy mu oczy oraz poroże.
  4. Wycinamy napis "Merry Christmas" i przyklejamy u dołu kartki.

Szybka, prosta w wykonaniu kartka, mimo to myślę, że może się podobać.

2. KARTKA ŚWIĄTECZNA Z GUZIKAMI

Co potrzebujemy:
  • kartka papieru o grubszej gramaturze (miałam kilka kartek papieru wizytówkowego, więc je wykorzystałam),
  • kolorowe guziki (nie muszą być tej samej wielkości),
  • zielony pisak,
  • klej,
  • nożyczki,
  • wydrukowany napis świąteczny.

Wykonanie:
  1. Kartkę złóż na pół i odetnij jej nadmiar.
  2. Wybierz kilka kolorowych guzików i rozłóż je na kartce tak, by były na różnej wysokości, pamiętając by zostawić w prawym rogu miejsc na przyklejenie napisu).
  3. Przyklej guziki klejem i poczekaj aż wyschnie.
  4. Dorysuj flamastrem pionowe linie zakończone kokardką nad guzikami.
  5. Wytnij napis "Merry Christmas" i przyklej w prawym dolnym rogu kartki.

Kartki z guzikami przewijają się często w internecie. Nie dziwię się, bo jest to szybki, a jednocześnie efektowny pomysł na kartkę świąteczną.

3. KARTKA ŚWIĄTECZNA Z POMPONAMI

Co potrzebujemy:
  • kartka papieru o grubszej gramaturze,
  • zielone pompony (swoje kupiłam w sklepie papierniczym za ok. 6zł),
  • czarny i brązowy pisak,
  • klej (tutaj lepiej spisze się jednak klej na gorąco),
  • nożyczki

Wykonanie:
  1. Kartkę złóż na pół o odetnij jej nadmiar.
  2. Ołówkiem naszkicuj zarys choinki.
  3. Przyklej pompony klejem i poczekaj aż wyschnie.
  4. Dorysuj flamastrem pień choinki.
  5. Napisz "Wesołych Świąt" (można również napis wydrukować i przykleić).

Równie szybka i efektowna kartka świąteczna. Jednak w tej sytuacji pompony musimy już zakupić, bo raczej w domu takich nie znajdziemy ot tak, jak np. guziki.


Tak prezentują się moje propozycje na szybkie i proste kartki świąteczne. Mam nadzieję, że wybaczycie mi niedociągnięcia. Pamiętajcie, że liczą się intencje i gdy otworzymy kopertę i zobaczymy ręcznie robioną kartkę (choćby była ona najprostsza i nieidealna), to ucieszy nas bardziej niż najdroższa kupiona gotowa w sklepie.
💋






Trzecie wyzwanie zaliczone 👏
Grafika dostępna dzięki uprzejmości Mileny (makelifeperfect.pl)

You May Also Like

6 komentarze

  1. Samemu można naprawdę ciekawe kartki wykonać. Często nie potrzeba zbyt dużego nakładu pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczne kartki <3 Chętnie spróbuję, ale nie wiem czy mi tak pięknie wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W tamtym roku robiłam kartki, w tym się niestety nie wyrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie zawsze uda się ze wszystkim zdążyć w tym szale przygotowań. Nadrobisz w przyszłym roku:)

      Usuń

Miło mi bardzo, że tu jesteś. Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii. Jeśli Ci się spodobało, pozostań na dłużej.