Blogmas 2017 ~ #11 Tak smakują święta..

by - 19 grudnia


Święta Bożego Narodzenia to szczególny czas w roku, który kojarzy nam się z konkretnymi zapachami i smakami, które siedzą w naszej głowie od lat najmłodszych.

Pomarańcze i mandarynek, które w latach mojego dzieciństwa nie były tak powszechne jak teraz i czekało się na święta, aby poczuć ich smak. Ale i obecnie trzeba przyznać, że tak jak mandarynki smakują w grudniu, to w żadnym innym miesiącu nie są tak dobre. Suszone pomarańcze możemy dziś kupić gotowe, nie musimy ich suszyć sami i służą nam za ozdoby. Czasy się zmieniają, upodobania również - dawniej pomarańcze się głównie jadło, a teraz się je suszy.

Cynamon i korzenne przyprawy, to również charakterystyczne grudniowe zapachy i smaki. Wyobrażacie sobie święta bez pierników? Ja nie! Wieszamy je na choince, jemy, ozdabiamy nimi domy. Nie może ich zabraknąć.

Świąteczne wypieki, a wśród nich sernik i makowiec. Odwieczna walka w domu, czy sernik ma być z rodzynkami czy bez (najczęściej wygrywałam i był bez rodzynek). Do dziś nie może u nas braknąć sernika bez rodzynek i makowca.

Suszone owoce, najbardziej charakterystyczny zapach z dzieciństwa, który wydzielał się z zamkniętej szafki już tydzień przed wigilią. O ile nie jestem wielkim fanem kompotu z suszek, tak zupę na słodko mogę jeść litrami! Na tą potrawę czekam cały rok i nie może jej zabraknąć, gdy jedziemy na wigilię do mojej mamy. Chyba tylko ja z mamą ją lubimy, ale jest już taką tradycją, że musi być i koniec.

Karp, którego przyrządza mój brat. Jest tak genialny, że lepszej ryby w życiu nie jadłam. a swoją drogą, to ja się z rybami nie lubię (one mnie również nie lubią). Uwierzycie, że ja potrafię trafić na ości nawet w płatach śledziowych? Ile lat żyję, to jeszcze nie zjadłam kawałka ryby, w której nie byłoby choćby jednej ości. Dlatego ryby jadam sporadycznie, a karpia to tylko w wigilię.


To smaki bez których nie wyobrażam sobie świąt. A jakie są Wasze? Z czym Wam się kojarzą święta?
💋






Piąte wyzwanie zaliczone 👏
Grafika dostępna dzięki uprzejmości Mileny (makelifeperfect.pl)



You May Also Like

2 komentarze

  1. Mi święta kojarzą się przede wszystkim ze smakiem mandarynek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak grudniowych mandarynek jest niepowtarzalny w innym miesiącu roku:)

      Usuń

Miło mi bardzo, że tu jesteś. Zapraszam do komentowania i wyrażania swoich opinii. Jeśli Ci się spodobało, pozostań na dłużej.